1

تنظیم وکالتنامه خارج از کشور

اخد وکالت خارج از کشور-آل محمد

نکات مهم

  1.  بر اساس قانون هرگاه فردی سند رسمی را امضاء می نماید، اصل بر این است که مفاد آن سند را پذیرفته است و اگر ادعای بی اطلاعی از اصل آن سند بنماید، باید ادعای خود را اثبات کند.
  2.  چنانچه قصد تنظیم وکالتنامه ای برای نقل و انتقال ملک و اموال غیر منقول دارای ارزش مادی بالا و سهم الارث را دارید توصیه میشود حتما قبل از آن با یک وکیل رسمی داخل کشور و یا کارشناسان کنسولی در سفارت مشاوره نموده و سپس نسبت به تنظیم وکالت و امضای آن اقدام فرمایید .
  3.  می توانید با تعیین نوع و مورد وکالت و محدود کردن حدود اختیارات وکیل از تعدی و تعرض وکیل خارج از شرایط در نظر گرفته شده برای او جلوگیری نمایید.

تنظیم وکالتنامه خارج از کشور

تمام ایرانیان مقیم خارج از کشور، از جمله ایرانیان مقیم امریکا برای تنظیم وکالتنامه خارج از کشور باید مراحل زیر را انجام دهند:

مراجعه به سایت تایید اسناد کنسولی(تاک)، و ثبت‌نام در سایت توجه نمائید که اطلاعات مربوط به شما به عنوان موکل، و همچنین اطلاعات وکیلتان، باید کامل و عینا مطابق شناسنامه ایرانی‌تان باشد. نام کاربری و کلمه عبور برای خودتان انتخاب کنید.

پس از ورود به سامانه تاک با مراجعه به قسمت پروفایل، نمایندگی یا کنسولگری ایران در کشوری که در آن زندگی می کنید را انتخاب کنید. در مورد ایرانیان مقیم آمریکا باید گزینه “دفتر حفاظت منافع جمھوری اسلامی ایران-واشنگتن” انتخاب شود. وارد قسمت “وکالتنامه” شوید و نوع وکالتنامه مدنظرتان را انتخاب کنید. وکالتنامه را تنظیم و تکمیل کنید. بعد از اطمینان از متن وکالتنامه دکمه تایید را بزنید تا کدرهگیری به شما داده می‌شود.

قابل توجه ایرانیان مقیم خارج جهت گرفتن حکم طلاق در ایران

قبل از مراجعه به سفارت خانه یا دفاتر حفاظت منافع با وکلای پایه یک دادگستری متخصص ما در دعاوی خانواده مشاوره نمایید فرم وکالتنامه موجود در سفارت خانه ناقص بوده و جهت انجام طلاق یا سایر امور حقوقی کفایت نمیکند بنابراین قبل از تنظیم فرم مربوطه از طریق واتساپ با وکیل متخصص در دعاوی خانواده .تماس بگیرید چنانچه به هر دلیل امکان مراجعه به سفارت خانه جهت تنظیم وکالتنامه ندارید جهت تسهیل در انجام ان شما میتوانید از طریق واتساپ با اقای سینا ابراهیمی تماس گرفته تا مساعددت لازم انجام پذیرد.

وکالت ایرانیان خارج از کشور چه زمانی لازم است؟

زمانی که حرف از وکالت ایرانیان خارج از کشور به میان می آید دو حالت به وجود خواهد آمد حالت اول زمانی اتفاق می افتد که فردی در خارج از کشور سکونت دارد و برای انجام مسائل حقوقی و اداری احتیاج دارد تا وکالتنامه ای را تنظیم کند. حالت دوم زمانی اتفاق می افتد که فردی از خویشاوندان، دوستان و یا آشنایان شما در خارج از کشور باشد و شما بخواهید برای انجام امور اداری و حقوقی او در داخل ایران به عنوان کسی که از او وکالت دارد اقدام کنید.

وکالت ایرانیان خارج از کشور شامل چه مواردی میشود؟

  • وکالت ایرانیان خارج از کشور برای اقامه دعوی
  • وکالت ایرانیان خارج از کشور برای انجام امور بانکی
  • وکالت ایرانیان خارج از کشور برای انجام امور اداری
  • وکالت ایرانیان خارج از کشور برای انجام امور نظام وظیفه
  • وکالت ایرانیان خارج از کشور برای بازنشستگانی که قصد دریافت حقوق خود را دارند
  • وکالت ایرانیان خارج از کشور برای ازدواج
  • وکالت ایرانیان خارج از کشور برای فروش ملک
  • وکالت ایرانیان خارج از کشور برای گرفتن طلاق
  • وکالت ایرانیان خارج از کشور برای خرید و یا فروش سهام
  • وکالت ایرانیان خارج از کشور برای انجام وکالتنامه های خاص که در وکالتنامه متن پیشنهادی و دلخواه درخواست کننده درج خواهد شد.