1

رییس کل دادگستری استان خوزستان: کانون وکلا در حوزه خانواده و اطفال فعال‌تر عمل کند

رييس كل دادگستري استان خوزستان گفت: پليس،كارشناسان، وكلا و مردم چهار ركن اساسي در رسيدگي‌هاي قضايي هستند و اين چهار ركن در تكميل و پرورش پرونده‌ها نقش مهمي را ايفا مي‌كنند.
به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)– منطقه خوزستان،عباس جعفري دولت‌آبادي با بيان اين مطلب و با تاكيد بر لزوم ايجاد رابطه بين دستگاه قضايي و كانون تصريح كرد: كانون وكلاي دادگستري از يك طرف بايد مستقل باشد تا تحت جريانات سياسي قرار نگيرد و از طرف ديگر با دستگاه قضايي روابط حسنه داشته باشد تا در رسيدگي‌هاي قضايي در خصوص پرونده‌ها به دستگاه قضايي كمك كند.
وي گفت: اعتماد سازي و فرهنگ‌سازي نسبت به كار وكلا و نهاد وكالت در جامعه بايد صورت بگيرد زيرا همانطور كه دستگاه قضايي بايد اعتماد مردم را جلب كند كانون نيز در سطح جامعه بايستي براي مردم اعتماد سازي كند و جايي كه وكيل مورد اعتماد مردم و قاضي است كار به خوبي پيش مي‌رود.
جعفري دولت‌آبادي افزود: دسترسي مردم به وكلا مساله مهم در امر وكالت است و حق داشتن وكيل يك حق شهروندي است. حضور وكيل در دستگاه قضايي هم به نفع مردم و هم دستگاه قضايي است.
وي در ادامه به امر معاضدت اشاره كرد و گفت: اين كار بايستي در شهرهاي محروم به عنوان يك شيوه توسعه پيدا كند و معاضدت‌ها مي‌توانند نقش كانون را در جامعه پر رنگ‌كنند.
رييس كل دادگستري خوزستان در خاتمه از نهاد كانون وكلا خواستار شد تا در حوزه خانواده و اطفال فعال‌تر عمل كند و در پرونده‌هاي خانواده وكيل دادگستري بايد سعي و كوشش خود را بر مصالحه و بازگشت زوجين به كانون خانواده بگذارد كه اين امر هم براي جامعه مفيد است و هم براي كانون يك نقطه مثبت تلقي مي‌شود.
سيد محمد صادق آل‌محمد، رييس كانون وكلاي دادگستري خوزستان و لرستان نيز در همين جلسه اظهار داشت: در طول عمر دادگستري اين اولين جلسه بين قضات و وكلاي دادگستري است و اين امر مي‌تواند طليعه‌اي باشد براي حل شدن مشكلاتي كه براثر دور بودن قضات و وكلا پيش مي‌آيد.
وي افزود: امروز نهاد قضاوت بدون وكالت نهادي مثمر نخواهد بود و وكلا و نهاد دادگستري در كنار هم بايد در صدد ايجاد عدالت در جامعه باشند.
وي رعايت حرمت وكلا در حد متعارف و رفتار در شان وكالت را لازم دانست و افزود: حفظ حرمت وكلا در موقع ورود به دادگستري از لحاظ بازرسي ضروري است.
وي گفت: در خصوص ملاقات وكلا با موكلان در زندان‌ها بايد تدابيري اتخاذ شود تا با مشكل روبرو نشوند. همچنين در دادگاه‌ها بايستي فرصت كافي براي دفاع به وكيل دادگاه داده شود در حين دفاع شان وكيل در دادگاه حفظ شود. از تحقير و تمسخر وكيل به خصوص در مقابل ارباب رجوع نيز بايد خودداري شود.
آل محمد ادامه داد: همانطور كه حفظ حرمت وكلا ضرورت دارد تخلفات وكلا نيز اهميت دارد و بايد به ما گزارش شود. وكلا و كارآموزاني كه با ظاهري نامناسب و دور از شان وكالت در محوطه دادگستري‌ها حضور مي‌يابند ارشاد شوند.
انتهاي پيام